4 Aralık 2010 Cumartesi

TARAKLI (Ben Nasıl Anarşik Oldum?)

Bir öğrenciyi en mutlu eden anlardan biri hocanın gaf yaptığı andır.Taraklı ne zaman saçmalasa çikolata yemişçesine endorfin salgılıyorum.Kendisi 68 döneminde İstanbul Üniversitesi’ni 2.likle bitirmiş.Kargaşa nedeniyle ödül neyim alamamış çok içerlemiş(İyi olmuş ibneye).Kendisi efendim Fransızca biliyor.Bilmez olaydı!Ulan her şeyi Fransızcaya çevirip tahtaya yazıyor,‘‘merde!’’ diye bağırasım var!Geçen Thomas Hobbes’u ‘‘Obbes’’ diye yazdı.Bunla da yetinmedi ‘‘insan insanın kurdudur’’ sözünü ‘‘Fransızca’’ yazdı..Arkalardan biri ‘‘iyi de hocam Hobbes İngiliz değil miydi niye Fransızca konuşuyormuş bu adam?’’ dedi.Omuzlarımı titrete titrete ‘‘tıssie’’ diye güldüm.Mal anlamıyor bir de bozulmuyor.Yurdun önemini anlatırken ‘‘ana gibi yar yurt gibi diyar olmaz’’ dedi.Onun yurt değil Bağdat olduğunu söyledik.Güldük.Yine anlamadı mal! ‘‘Gözümden sinek kaçmaz!’’ diyor o sinek bi yerine kaçsa ya..Bir de ‘‘sinir dengemi bozmayın’’ diyor,bir kamyon Adanalı doldurup getirtcem dövdürcem bi gün az kaldı…
İlk vizemiz onun dersindendi.Amfiye bi girdik…Hani böyle koltuk oluyo yandan masamsı bi şey çıkarıyorsun hah ondan işte.Götler solağım ben!Solaklar için yapmışınız mı?Yok!Cingar çıkarayım ortalığı birbirine gatayım dedim ama sınav korkusuyla bacaklarım titrerken etkili olamayacağım kanaatine vardım.Neyse oturduk falan.Bi asistan var Taraklı’nın .mına koyim sanki okulun sahibi,havasından geçilmiyor ibnenin,Galatasaray mezunuymuş (hafiften havasını anlamıyor değilim hani..).Küçümsedi bizi bi güzel.Amfi de sıcak felaket ama benim ellerim buz tuttu.İlk 20 dakika kağıda baktım.Sınavdan sonra yüzümüzdeki mallık ifadesiyle yemeğe vurduk kendimizi Ece'yle.Öyle bir buhran içindeydim ki yanıbaşımda duran Işıl'ı uzun süre farketmedim.Yurda gelince saatlerce uyudum(bi ara annem aradı küçük emrah gibi konuştum,çemkirecektim yapamadım..).Sonra ‘‘ahlak kuralı’’ yerine ‘‘görgü kuralı’’ yazdığım gerçeği bi anda tokat gibi çarptı yüzüme,görgü ne lan??!Kağıdımı okuyan ağzı yerine her yeriyle gülecek.Bi ara sınav kağıdıma ''FEVKALADE'' falan yazarken buldum kendimi..En çok insanları izledim ne güzel yazıyorlar lan falan dedim.Net 10 almayı bekliyorum eğer daha fazla gelirse(12 falan) kesinlikle hocanın iyimserliği.
Tarihi de yanlış yazdım.8 kasım 2010 yazdıydım sonra dedim rakamla yazayım 8.10.2010 yazdım.Bu kadar s.kindirik bir insan nasıl olunur…Sınav anında ‘’10 kişinin kağıdını okudum 10u da yannışş!Kitap dışında hiçbir cümleyi kabul etmeyeceğğimm!’’ dedi.O an ‘‘ya bi sigdir git Taraklı!Hukuktan mumuktan soğuttunuz beni.Yasaların amına goyim anarşik ettiniz lan beni!’’ diye düşündüm.Kağıdıma döndüm, ‘fevkalade’ yazdım.

  Taraklı’ya açık mektup:
İstanbul Üniversitesi’ni 2.likle bitirip bu yaşta haaalen yardımcı doçent miyiz Sevgili Taraklı?Evet…Bi hocamız daha var 7 yılda bitirmiş okulu he mi?Adam profesör mü?Evet.Yüzümdeki ‘‘benim başka diyecek bir şeyim yok hakim bey!’’ diyen Hollywood oyuncusu ifadesini gördün mü?Keşke göreydin…

2 yorum:

  1. hahahah taraklıya laf yok yavrum görmesin bunu gerçi anlamaz güler geçer iyi bişey yazmışlar zanneder:)

    YanıtlaSil